گروه : فرهنگ و هنر

به گزارش روابطعمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این تفاهمنامه که روز یکشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۴ توسط محمدحسين صوفی رئيس هيأت مديره و مديرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پیام باقری نایب رئیس دوم اتاق ایران به امضا رسید، ضمن تأکید بر پایبندی کامل به قوانین ملی و کنوانسیونهای بینالمللی مرتبط با حملونقل، گمرک و گردشگری، بر برندسازی ملی و ارتقای جایگاه ایران در رویدادهای خارجی تمرکز دارد.
در چارچوب این تفاهمنامه، محورهای اصلی همکاری میان دو مجموعه تعریف شده است که از آن جمله میتوان به رونق کارنه دوپاساژ (گذربرگ گمرکی) و تردد مرزی خودروهای سواری، برگزاری نمایشگاههای تخصصی، توسعه تاکسیتوریسم، برگزاری رویدادها و جشنوارههای گردشگری داخلی، ایجاد شبکه تجاری و گردشگری مشترک، استفاده از ظرفیت نمایندگیهای خارجی و راهاندازی دفاتر مشترک در کشورهای هدف اشاره کرد.
حمایت و همکاری در برگزاری پاویون ملی ایران در نمایشگاههای خارجی، اطلاعرسانی و دعوت از فعالان برای مشارکت در رویدادها و برگزاری رویدادهای خودرویی داخلی و بینالمللی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
طبق این تفاهم نامه مقرر شده است که کمیتههای مشترکی برای پیگیری اجرای مفاد تفاهمنامه در حوزههای فنی، مالی، آموزشی و ارزیابی عملکرد تشکیل شود. همچنین در پایان، مقرر شد گزارشهای سالانه از روند همکاری و میزان تحقق اهداف در چارچوب شاخصهای کمی و کیفی تهیه شود.
https://khalaaghiat.ir/?p=133593